Aktualności

Zespół Nowe Lotko we Wrocławiu

Był to ostatni w 2019 roku wyjazd i występ Zespołu. Kilka dni wcześniej, krótki występ Zespół dał na przedświątecznym spotkaniu członków Zespołu i rodziców, na którym był też wójt Gminy  Włoszakowice, Robert Kasperczak. Wtedy zaprezentowaliśmy krakowiaka w nowym składzie (niemal wszyscy tancerze byli ze średniej grupy wiekowej).

Wyjazd  do Wrocławia rozpoczęliśmy od zwiedzania makiet "Kolejkowo" na dworcu Świebodzkim. Twórcy Kolejkowa stworzyli ogromną, tętniącą życiem makietę, przedstawiającą  atrakcje Dolnego Śląska. Dołożyli wszelkich starań, aby jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość i przedstawić życie miniaturowych mieszkańców Kolejkowa, ukazując ich w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego. Prócz - rzecz oczywista - mnóstwa jeżdżących najrozmaitszych pociągów, widzieliśmy życie na wsi, turystów podczas górskich wypraw, akcje ratunkowe, narciarzy, kupców, pracowników budowlanych, cyrkowców czy plażowiczów. Również wiele autentycznych budowli w miniaturze.

Wieczorem mieliśmy występ  na słynnym Jarmarku Świątecznym na Starym Rynku. Przygotowaliśmy specjalny program z kolędami, gwiazdorami, chodzeniem z szopką i oczywiście tańcami. Przed nami wystąpiła liczna grupa śpiewających dzieci (bardzo dobrze śpiewających!). W czasie, gdy akustycy przygotowywali scenę dla nas, publika niemal się rozeszła, co oczywiście nieco nas zmartwiło. Jednak gdy tylko zaczęliśmy koncert, widzów zaczęło przybywać. Kiedy na finał tańczyliśmy siarczystą polkę, mieliśmy ogromna widownię ,no i duże brawa. Chociaż było bardzo zimno, scena była niewielka - występ był bardzo satysfakcjonujący. Brawa, wciąż zwiększająca się liczba widzów, potem gratulacje organizatorów i widzów - nagrodziły nasz trud. Po występie przebraliśmy się i pochodziliśmy sobie po tym niezwykłym Jarmarku.

Następny dzień był już wyłącznie rekreacyjny. Najpierw pojechaliśmy na wieki kompleks trampolin, gdzie przez ponad dwie godziny oddawaliśmy się skokom, fikołkom, lotom na linie, zabawom w basenach z gąbkami i innym szaleństwom. Po południu pojechaliśmy do Aqua Parku. Tu również nie brakowało atrakcji, bo wrocławski Aqua Park ma ich bardzo wiele.

Wieczorem dotarliśmy do domów, pełni wrażeń i w świątecznych nastrojach.

Składamy serdeczne podziękowania wszystkim, którzy sprawili, że mogliśmy mieć ten przedświąteczny wyjazd.

• wójtowi Gminy Włoszakowice Robertowi Kasperczakowi za dofinansowanie naszego wyjazdu
  • Jerzemu Sowijakowi za zrobienie pięknej szopki
  • kapeli: Rafałowi Zającowi i Tomaszowi Kicińskiemu
  • Ani Zając i Patrycji Śliwie
  • opiekunom wyjazdu
  • Rafałowi Rosolskiemu

Na wyjeździe było czworo z siedmiorga nowych członków Zespołu. Tym razem nie wystąpili  jeszcze na scenie, ale pewnie już niedługo to nastąpi, bo robią duże postępy!

Pragniemy też nadmienić, że nasz Zespół będzie obchodził w 2020 roku jubileusz 50-lecia działalności.